2011- tack gode gud för att du tog slut.

Hej igen!
Den här bloggen har varit ganska så död i nästan ett år. Men som ett nyårslöfte till mej själv har jag bestämt mej för att försöka att skriva något litet ett par gånger i veckan. Detta eftersom det är väldigt roligt att i efterhand läsa om vad som hänt i livet under ett år.

2011 var inget topp år, för att vara helt ärlig så var det ett skitår. Den absolut värsta dagen på hela året var nationaldagen då mitt 2 dagar gamla föl dog på djursjukhuset. Behöver väl knappast berätta att allt mitt intersse för hästarna tvärdog helt. Hade inte någon energi kvar eller nån glädje kvar i kroppen att fortsätta. Leffe, Gurra och Blixten går fortfarande hemma på gården. Planen är att sätta igång de till våren, därefter skall Blixten säljas. Min systers häst skall flytta till Halmstad (hon läser och bor där). Resultatet blir att det blir färre hästar kvar hemma och dvs mer tid att lägga på att rida och göra sånt som jag verkligen vill göra.

Mitt hatade jobb höll på att knäcka mej under våren men jag kämpade på och några dagar innan anmälningstiden gick ut för högskolan så hade jag och chefen våran värsta sammandrabbning någonsin. Detta ledde till att jag tog ett av de störstta besluten hittils. Jag valde att söka till Transport Management  i Malmö. Ansökte om tjänstledigt i samma veva.

I juni gick jag på en engelska kurs på Halmstads högskola. Speaking and writing heter den. Läraren var helt okey och jag började så smått längta efter att höstan skulle komma så att jag kunde börja skolan på riktigt.

Hela Juli hade vi semester  jag och F, och den månaden tillbringade vi på taket på vårt hus. Tegeltaket revs av och ett nytt papptak lades på. Tegelpannorna är sparade och skall läggas på under våren 2012. Ungefär samtidigt fick jag reda på att jag blivit antagen i första omgången till mitt ENDA val tilll Högskolan. Hurraiyyy !!!

I augusti jobbade jag mina sista veckor hos min arbetsgivare och började skolan. Jag började samtidigt jobba extra hos en kompis. Vårat sammarbete fortsatte hela hösten och resultatet var att jag jobbade ca 30 timmar i veckan samt gick i skolan. På så sätt har jag från denna student perioden 0 kr i studieskuld. Weeeeeiii!!!


Så kan man i korthet summera året 2011.
2012 hoppas jag blir ett bättre är än 2011. Ja så mycket sämre kan det ju knappast bli. 
Nä nu skall jag ta tag i mitt skolarbete lite mera. Har två skriftliga grejjer att lämna in innan den 16 januari. Sen börjar den nya terminen. Har iofs en omtenta i företagsekonomi kvar oxå men den kanske vi skall tala tyst om haha. ;)

Ha en bra dag alla ni två som läst här redan idag..;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0