Tisdag

Nu blir jag blir snart galen. Jag sitter här och försöker att skriva ansökningar till lite nya jobb, men ungefär var tionde minut så ringer hemtelefonen (ja vi har sånn) och när man svarar så är där givetvis ingen. Det bara brusar och så hör man ett samtal på något utländskt språk. Har ringt Telia upprepade gånger om detta men som vanligt har Felia annat för sej så de kabelfel som drabbat 11 hushåll skiter man helt i. Men när vi skall betala så låter det annorlunda. De blir helt enkelt inte så positiva när vi säger att vi vägrar att betala eftersom de tjänster vi har inte fungerar. Konstigt....


Nåväl man får se det positivt vi ser inte så mycket på TV längre och vi får mer tid till att renovera vårat vardagsrum. Taket är målat en gång och renoveringstapeten är uppe. I kväll skall vi måla taket en andra gång och börja tvätta lister med amoniak. Jippiieee.. Jag har tagit lite bilder som jag skall lägga in när vi är färdiga. Tror det blir väldigt snyggt. Vi har hittat en supertuff tapet som vi gillar jättemycket. Den skall upp på en vägg och alla de andra väggarna skall målas antikvita. Vårt fina gamla stallfönster som satt mellan vardagsrummet och sovrummet är nu målat i en svart mack metalllack.



Boråstapeter ECO Nina Jobs 9857

På hästfronten har det inte hänt så förfärligt mycket. Den lite lätt dräktiga Penny är tjock, faktiskt så tjock att det börjar bli problem när hon skall in genom boxdörren. De andra hästarna mår bra, de rids inte så mycket som jag hade hoppats på men snart kan de nog sättas igång på riktigt. Det verkar som isen på ridbanan är påväg att försvinna helt. Vatten kan jag ta men isen är direkt farlig.

Nä nu får jag fortsätta med mitt jobbsökande. Ha en bra dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0