Fortfarande inget internet...

ingen tv och ingen telefon om någon undrar varför uppdaterandet suger. I snart varit helt utan telefon i två veckor och tv, internet i en vecka. Tydligen något fel i en kabel som drabbat 11 hushåll i vår by. I en hel vecka har de varit och grävt men fortfarande fungerar inte ett skit. Men betalt skall de ha ändå. 2500 i kvartalet.. förlåt men förbannade jävla telia. Jag hatar att betala för en tjänst som de inte kan leverera. När de skall leverera sina tjänster är det inte så noga med gud nåde om du är en dag sen med betalningen. *fnys*

Just nu sitter jag i en 25 minuter lång telefonkö til ovan just nämnda företag. Tur att man är ledig idag och har tid med sånt.  Om ni undrar hur jag kan skriva detta så beror dert på att jag sitter hos mamma och papp och har lånat deras dator.

Skall snart ut i stallet och mocka lite hade jag tänkt. Idag får jag mocka till alla sex hästarna eftersom min syster är i skolan och pappa har åkt långt. Gör mej inte så mycket hae lätt kunnat mocka för det dubbla varje dag om jag sluppit  jobba där jag jobbar. Vi har haft det riktigt struligt ett tag på jobb det har varit rena rama hatstämningen och halva styrkan har hotat med att säga upp sej. Nu ser det ut som attdet har lugnat ner sej men om jag skall vara ärlig så tycker jag hyffsat om min chef 75% av tiden men 25% av tiden så är jag arg på honom. Vem orkar vara arg mer eller mindre varje dag?? Så tyvärr måste jag hitta ett annat jobb snart för varje down period tar alldelles för mycket energi, energi som jag kunde lagt på något helt annat.




Dagens stora längtan sommar....


Ha det så bra tills vi hörs igen (dvs när telia sköter sina åtaganden)






Kommentarer
Postat av: Matilda

Man får ut rätt mycket om man har anmält felet och det gått mer än 5 arbetsdagar, då kan man kräva ersättning av Telia och det är aldrig några problem att få...

2011-02-05 @ 08:47:54
URL: http://ryttarinnanmatilda.blogg.se/
Postat av: Anonym

Avregleringen...

2011-02-06 @ 09:46:22
Postat av: Lisa Arvidsson

Hej!



Jag tänkte precis gå in och skriva om det som jag nu såg att Matilda redan har nämnt... Är du utan en tjänst så länge som två veckor (eller mer) så är det absolut inget problem att få kompensation för det. Det är bara att du hör av dig när felet är löst så gör vi en deal!

Inga nya bloggposter så det kanske fortfarande inte är igång? Om du vill kan du kontakta mig via formuläret på länken nedan, så tar jag gärna en titt på hur det går med felet - eller om det är igång så kan jag hjälpa dig med kompensationen om du vill.



/Lisa Arvidsson

Telia Kundservice

http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515

Postat av: Lina - Vinn ett Glen Gordon-pannband från Hippoteket!

SV: De som har dem verkar väldigt väldigt nöjda!

2011-03-31 @ 09:55:53
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0