Hallå rapport från värmen!

Tjenare alla! Här kommer våran rapport från  Egypten. Just nu sitter vi på ett Internet cafe som heter Cacao och dricker en cola F har precis avslutat sin Heineken. Underbart. Idag är det lite svalare än tidigare runt 28 grader har vi idag. Solen bränner effektivt trots att det är molningt och att det blåser lite.

Både jag och F har brännt oss och känner oss lite vimmelkantiga. Man är inte riktigt van vid värmen och iaf jag har problem att dricka tillräkligt. Allt har gått bra och vi bor på ett helt okey hotell som heter Triton Empire Beach Resort. Vi har strandutsikt från våran balkong och poolen nästan rakt utanför dörren. Underbart. Maten är helt okey även om jag misstänker att jag åkte på en släng av den så fruktade Turistsjukan. Ni vet magont, diarré och så vidare. Men men dt är inget som stoppar mej. Skall snart gå och se om jag kan köpa lite magmedicin i apotektet som ligger här brevid Cacao.



Landvetter vid våran gate.


Hejdå Europa!



Vi har landat!! Tack och lov!


Utsikten från hotellrummet när vi kom fram.




Inne på hotell området. palmer så långt ögat når. Härligt!

Nej nu skall vi gå vidare så ni får ha det så bra hemma i kalla Sverige så hörs vi senare i veckan skulle jag tro. På Onsdag skall vi till Luxor så jag hoppas att jag kan ta lite fina bilder då och lägga ut.  (internetet här va sjukt långsamt)

Kram alla!!


Kommentarer
Postat av: Sofie

Nu kör vi igen! ´Fast den här gången veckans ridoutfit!

Du vinner bildlänk i min meny och en intervju på bloggen! Gå in på min blogg för att läsa mer (snabblänk finns i menyn)

Puss!

2010-03-15 @ 17:18:13
URL: http://sofieslilla.blogg.se/
Postat av: Matilda

ÅÅ herregud vad underbart! Jag är så gruvligt avundsjuk på att ni ska till Luxor. Ta MASSOR med bilder. Hälsa F och ha det ljuvligt!

2010-03-15 @ 19:05:15
URL: http://showjumper.blogg.se/
Postat av: Matilda

Hur har ni det?

2010-03-18 @ 16:28:59
URL: http://showjumper.blogg.se/
Postat av: caroline

hej ville du köpa ett scapa schabrak?

2010-03-26 @ 14:31:30
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0