Förbaskade bilskrälle

Igår förmiddags var vi på väg ut till landet och hästarna när bilen börjar hacka förfärligt och hur mycket jag gasade så ville inte bilen. Mitt på vägen tvärdog den först trodde vi att det var generatorn eller batteriet men så illa var det inte. Tändkabeln hade bränts tvärt av. Iofs har den varit dålig länge men VARFÖR måste den gå av just igår, när jag skulle till ridhuset och allt.

Så det blev till att försöka ta sig hem och börja kolla på nätet om det finns nya tändkablar. Men se där gick vi bet. Man måste åka till en märkes verkstad och köpa för det finns inga kopior att köpa. Så det diskvalificerar ju Biltema, Adcenter och Meckonomen. Det blir till att åka till Bilhuset på måndag för att köpa nya. Skoj lär inte bli billigt. Dumma bil nu blev det inte nått ridhus denna helgen heller. *suck* Rida på ridbanan är inte att tänka på eftersom det är is is och återigen is. Fan.

Idag skall vi se om vi kan få ut det gamla fönstret i sadelkammaren och bygga en ram till det nya. Det nya fönstret grundmålade vi igår, så vi får se om det hunnit torka. Helt kul är det inte i denna kylan.

Jag vill ha sommar... nuuuuu...

Kommentarer
Postat av: Kristina Warg

Läs min blogg: http://kristinawarg.blogg.se :D

2010-01-31 @ 21:45:32
URL: http://kristinawarg.blogg.se/
Postat av: Matilda

Japp jag tog mig hem men inte jättekul väder! Det ska dessutom komma mer snö. :S Blä för vinter, jag vill också ha sommar!

Ska du jobba imorgon?

2010-02-01 @ 23:11:06
URL: http://showjumper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0