Jag lever

Jag lever.... vill bara börja med att påpeka det. Allt är bra med mej men just nu händer det så sjukt mycket att jag inte vet riktigt hur jag skall hantera allt. Hur som helst är lägenheten utlagd till försäljning och vi har hittat vårat nya boende, med lite tur har vi snart något större att bo i om allt går i lås. Vi får se.

På måndag börjar helvetet igen. Semestern är slut. Jag vet att jag skall vara positiv, jag har ju iaf ett jobb. Men det är svårt att vara positiv i det jobbet jag har. Låt mej säga som så. Det blir inte bättre i detta yrket. Mina fötter värker trots att jag har haft tre veckors semester. Jag gråter bara jag tänker på smärtan av att gå i det kalla jävla hålet dag ut och dag in. Har försökt söka lite kurser för att åtminstonne ha något att se framemot på några års sikt. Man måste fortsätta kämpa även om det känns tungt. Många säger att man inte kan ha ett jobb bara för pengarnas skull men tro mej jag går inte dit för att det är så jäkla kul iaf.

Min syster har kommit in i Halmstad på högskolan och hon skall läsa till lärare i åk 1-5 tror jag. Så vi har varit i Halmstad och tittat på lägenheter två kvällar i rad. Vi säg först en mini liten lgh på 25 kvm som låg i området Gamletull vid statsbiblioteket men min syster tyckte nog att den var lite liten. Igår var vi och kollade på en marklägenhet i Nyhem som ligger precis vid skolan den var på 28 kvm och passade henne mycket bättre. Nu får vi bara hålla tummarna för att hon får den. Skall bli spännande för henne att läsa där, tror att det blir en bra lägenhet och en bra högskola. Kommer åka och hälsa på henne ofta tror jag. Haha...


Slutligen hästarna. Leffe är igång inte så att han skulle kunna tävla men inte långt ifrån heller. Gurra står med tappskor och har skadat sej under magen precis där sadeln sitter. Släppte ut honom på morgonen och allt var frid och fröjd. Tog in honom på kvällen med tappade bakskor och ett stort sår. Hur gick det till?? Det är verkligen nackdelen med att ha hästarna i "flock". Dvs alla sex hästarn tillsammans. Nu får Leffe och Gurra gå för sej själva i en lite mindre hage. Vågar inte riskera något.  Blixten är igång han med. Har inte riktigt bestämt mej för vad som skall hända mer än att jag måste sälja honom. Kommer verkligen inte ha tid med honom i höst. Sen passar vi ofantligt illa ihopa. Blir bara arg av att rida honom. Han förtjänar att komma till någon som tycker om honom.
Penny är som ni kanske vet dräktig med Aerline H om knappt två månader så gör vi sista kollen på henne sen får vi hålla tummarna. Hoppas hoppas hoppas att det blir en liten hingstunge.

Så jag antar att det är dags att gå ut och mocka lite. Ett arbete som aldrig tycks ta slut men man skall inte klaga att mocka är stimulerande för själen sägs det. Dessutom är det en fröjd att mocka sedan gödselstacken försvann. Det vara nog de bäst investerade pengar jag spenderat. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0