Ruggit mycket uträttat....

Hej alla ni som orkar leta er hit när jag inte skriver varje dag. Har tyvärr haft fullt upp och som ni vet har jag inte en chans att blogga vissa dagar. jag vet att vissa som bloggar är riktigt duktiga på att göra inlägg i förväg för att skicka de under dagen. Tyvärr är inte jag så duktig. Vissa dagar som man kommer hem, typ de dagar då klockan ringt 03.15 på morgonen och man kommer hem  efter en lång dag först på jobb och sen i stallet. DÅ orkar jag helt enkelt inte blogga eller tänka eller äta eller finnas jag vill bara soooova. LÄÄÄÄÄÄÄÄÄNGE!!!


Idag har jag dock haft en ledig dag eller ja jag har inte varit på jobb men jag har slitit som ett djur idag. Först var jag och besiktigade bilen (som gick igenom weiii :D) sen var jag och handlade hästfoder, stängseltråd och isolatorer. När vi kom till landet höll gubbarna från Gössarps Maskinstation att gräva sej igenom våran gigantiska gödselstack. Så jag och F fick rycka in med spadar och grepar för att skotta fram den gamla utgödslingen och rensa uppe på plattan. Svettigt tungt och trist men det blev bra. Efter lite kämpande åkte vi med transporten (som ljusena inte funkar på.. mindre weeii) till Fs mamma för att fika och fylla den med lite mer som skulle till tippen. På tippen slängde vi förutom två gräsklippare även ett gammalt kasserat A-staket och en massa gamla elrep. Puh.

Väl tillbaka på gården så fick vi skynda oss att lasta Penny och åka till Aerline H. Snacka om att få saker och ting gjorda. Däremellan har jag mockat och städat en massa. Pust pust. Nu är jag helt speedad har skitsvårt att somna och försöker varva ner med lite NCIS.

Vad har ni hittat på? Har ni varit lika produktiva som jag?
Ha en bra kväll.


Ett A-staket från Equisafe. Bild lånad från samma sida.




Kommentarer
Postat av: Matilda

Ni kämpar på bra ni! Det kommer bli så bra! :D

2010-04-23 @ 10:36:30
URL: http://showjumper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0