Kvällsplugg

Sitter här framför min gamla bärbara dator och skall plugga. Har precis laddat hem OpenOffice för att prova om det fungerar lika bra som Office paketet för Windows. Office paketet är så sjukt dyrt om man vill vara uppdaterad och jag fick tipset om att prova något liknade. Det vill säga Openoffice. Vi får hoppas på det bästa.

Har varit på landet hela dagen och ridit och mockat och haft en underbar dag.
Gurra var som vanligt helt fantastisk. Jag är helt säker på at jag skulle kunna åka och tävla med honom i morgon och han skulle inte göra bort sej. Vilken häst det är. Han verkar bara bli bättre ju mindre man tränar honom. Eller jag kanske skall säga ju mindre jag tråkar ut honom med krumelurer på ridbanan.
Blixten har ju fortfarande problem med att han inte känns som han hänger ihopa. Man försöker rida allt vad tyglen håller men det känns ändå som han inte rör sig samtidigt fram och bak. Iofs så är hela hans personlighet lite lönsig så jag vet inte man får bara ha tålamod. Fin häst är han iaf. Jag skall se om vi inte kan komma ut och rida nån 1 meters klass med honom. Skulle vara kul och se hur han beteer sig på en tävlingsbana.

Fredrik och pappa har fortsatt att kämpa med regelstommen i huset. Köksstommen är klar och man börjar kunna se hur badrummet kommer att se ut. Vi gick till en som hjälpte oss med köket kanske dags att göra det samma med badrummet. Det enda jag har att tillägga är att jag inte kommer att varesej boka eller beställa ett skit förrän golvet är gjutet.


Pratade med Matilda idag, har inte hörts på evigheter så det var skoj att uppdatera sej på vad som hänt sedan sist. Måste bli bättre på att hålla mej ajour med mina vänner. Speciellt mina hästvänner. Märkte att jag saknat ett stimulerande samtal om hästar, kläder, parfym med mera. Måste erkänna att det inte blir så mycket sånt på jobb. Tyvärr. Lovar bot och bättring. ;)

Nej nu är det dags att fördjupa mej i Stig Ekmans bok Metodövningar i Historia 1, en riktig kioskvältare. 
He en bra kväll folket. Sara 

Kommentarer
Postat av: Matilda

Ja visst var det kul att prata ordentligt! Alltid nice med lite skitsnack när man håller på i stallet. :)

2009-09-07 @ 20:08:54
URL: http://showjumper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0