Dagen låt

Jag har funderat ett tag och kommit på att jag skall presentera en låt om dagen som jag tycker mycket om eller som gjort ett intryck på mej under dagen. Idag som premiärlåt blir det Jessie med Joshua Kadison. Det är i mitt tycke en fantastisk låt som spelas alldeles för lite på radion. Kan tillägga att det är en fantasktisk bilkörarlåt.


Biografi
Joshua Kadison föddes 8 februari 1963 i Kalifornien. Som tolvåring började hans pela piano och skrev egena låtar. Efter moderns död började han turnera som trubadur. Upplevelserna av moderns död resulterade senare i flera olika låtar som hamnade på hans debutalbum Painted Desert Serenade som innehöll bland annat låten Jessie. Efter flera år på vägarna upptäcktes han i börjadn av 1990-talet av EMI som skrev kontrakt med honom. an har släppt flera album men inget så framgångsrikt som det första. Det nyaste från 2008 Return of the dragonfly finns för nedladdning via hans hemsida. Han har meddelat att han inte kommer att turnera mer som pianist utan planerar att lära sig andra instrument för att förändra sitt sound.

Källa: Wikipedia





Lyssna och njut. Sara

Kommentarer
Postat av: Matilda

Vilken kul idé! Ska lätt spana dina låtar varje dag. :)

Hur kan man vara skeptiskt till sambucca haha. ;)

2009-09-14 @ 21:37:08
URL: http://showjumper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0