Bara resten kvar...

Så då har jag bara resten kvar, torven är hämtad, två av hästarna är ridna, två är skodda och alla är utsläppta. Då har vi bara det fantastiska jobbet att tömma kärran kvar. Jippie!?! 36 balar skall ut ur kärran och staplas i logen. Blää! Sen skall det mockas och bäras in alla balar som skall användas idag. Anledningen till att det är lite kris på taket är för att jag skall hämta hö hos min kära höbonde i kväll. Så jag måste ha släpet tomt, typ NU!

Tror jag kör en dagens lista innan jag går ut och speedar på det sista.

DAGENS VILL HA: Ett roligt och stimulerande jobb där alla får trivas oavsett om man är "fruntimmer eller man".
DAGENS KLÄDSEL: Pikeaur ridbyxor, kingsland strumpor, ljusgrå huvtröjja, (tidigare dyonchaps och blundstonekänger) gummistövlar från Tretorn.
DAGENS FRISYR: Utsläppt
DAGENS HÄNDELSE: Blixten och Latino är skodda.
DAGENS LÅT:


DAGENS PLANER: Rida, mocka, hämta hö/ torv slappa i soffan framför tvn med Fredrik som har fridag i morgon.
DAGENS SAKNAD: Ett roligt och stimulerande jobb.
DAGENS DUMMASTE: Dagarna är för korta, blä för vintertid.
DAGENS SJUKA: Mc Donalds maten smakade skit. Inte alls gott längre.
DAGENS DROG: Leksands knäckebröd med linfrö. *mums*
DAGENS KRAM: Latino
DAGENS PUSS: Leffe
DAGENS KÖP: Hö, torv, lite mat.
DAGENS GODIS: Får se skall nog inte äta nått idag.
DAGENS HUMÖR: Strålande
DAGENS ORD: Hepp

Ha en riktigt bra eftermiddag så hörs vi ikväll. Kramar Sara..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0