Dom i fallet med Sofia Kroon med mera

Igår kom dommen i Sofia Kroon fallet då hon döms skyldig för att ha dopat sina hästar Gucci och Rolex. Mer om detta kan ni läsa på Tidningen Ridsports hemsida. Man kan tycka vad man vill om denna dom att den är hård att det är en mild dom med mera. Men faktum kvarstår att hon fyra dagr innan start behandlat hästarna på klinik och sedan glatt åkt och tävlat, trots att hon säkerligen fått med sig råd om hur hästarna skall skötas och rehabiliteras efter besöket.
Jag vet inte jag, jag tycker väl att om man är på den nivån så bör man väl ha varit med så pass mkt att man förstår vad veterinären säger. Man bör även ha full förståelse för karenstider på olika läkemedel. Nä jag tycker att det är ett bra straff som fröken Kroon skall ta, och skämmas för det är vad varje normal människa hade gjort ,skämts.

Nog om detta deprimernade ämne.  
Sitter och tittar på Grand Designs på min nya favoritkanal Discovery Travel and Living . Det är ett par som fått ett underbart gammalt hus som dom skall göra om och få tillbaka den medeltida känslan på. Vilda färger och rått trä, och så favoriten englas fönster. Silken höjdare det hade varit i Sverige. Haha. Köper man inte skitfula två eller treglas enerigfönster blir man ju nästan helt idiotförklarad. Våra fönster är köpta på Qvesarum i Löberöd i äkta återvunnen Portugisisk teak. Och inte några energifönster eller stora glasrutor. Nä vi har gått åt andra hållet och användt oss av gamla modeller och tekniker. Tyvärr har vi inte satt i några fönster än men jag hoppas att vi inom en två månaders period kommer att ha fönster isatta i vårt hus och kanske fått gjutit golvet.

Här har vi rivit halva taket som var helt uppmurket.     Så här såg vårt hus ut när vi bestämde oss för att börja med våran renovering i mars 2008.   Så här trevligt var vårt hus när vi började med den lille renoveringen. *suck* Skall se om  jag hittar några nyare bilder i kväll på hur det ser ut nu när bästan hela taket ligger.

Nej nu är det dags att åka till huset och hästarna har massor att göra idag. Ha det så bra mina vänner . Kram Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0