Aerline H

Jag har långe fundrat på vad jag skall göra med min kära fjärde häst Penny. Hon fyller tio i år och har varit förföljd av otur. Därför är hon endast inriden och inget mer.

I går fick jag tidningen Showjumping från hopphästklubben. I den såg jag en annons om Aerline H (Cortez- Nimmerdor) och det var väl inte så mycket med det men efter lite nogrannare läsning såg jag att han står på station där Penny blev tillverkad. Ägarna till den stationen var jättetrevliga och jag tyckte att allt fungerade mycket bra. Nu är jag som ni förstår sjukt intresserad av att betäcka henne med Aerline H. Det enda som jag egentligen har emot Aerline är att han bara är 167 cm högg och så är det Nimmedor blodet som jag redan har i Penny.

Pennys stam är Manfield-Steinbeck-Cyrano. Manfield är efter Glendale-Renville (båda hingstarna har Nimmerdor som pappa). Frågan är om man vågar betäcka eller om det blir för mycket för nära.



Rätt snygg tycker jag. Skall nog slå stationen en signal i morgon.

Kommentarer
Postat av: Nina

Vad spännande. Hör vad de säger på stationen. =)

2010-02-25 @ 22:51:32
URL: http://ncn.blogg.se/
Postat av: caroline

har själv betäckt med Aerline fin hingst:) tänk bara på att han ger rätt långlinjerade avkommor så om ditt sto också är det-välj en annan hingst

bara ett tips:)

2010-03-02 @ 00:38:40
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0