All hallows eve

Hallå hallå har ni blivit skrämda idag? Det var ett gäng ungar som var runt i området och trick och treatade innan. Vi kom hem precis när dom gick. Tur va väl det för vi hade inte direkt något godis hemma.
Till skillnad från många andra så tycker jag att Halloweenfirandet är rätt trevligt. Även om det är en annorlunda högtid. Det är inget fel att göra en Jack-o'-lantern (dvs en ljuslykta av pumpa eller majrova). Varför måste det ena utesluta det andra?? Varför måste allhelgona vara en tyst och tråkig högtid?
Varför kan man inte få spöka ut sej och ha lite kul?

 Det är inget fel i att tända ett ljus eller lägga en krans på graven hos någon man hållit kär. Men jag undrar om den döda verkligen vill att man skall lägga en hel dag om året då allt bara stannar upp. Tror ni inte att den döda vill att man lever sitt liv? Jag ser inte faran i att bland det bästa från två högtider. Som jag sa det ena behöver väl inte utesluta det andra.. eller???




Bild lånad från Leeloveshottrend




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0