torsdag

Idag är det torsdag och i morgon förväntas jag vara frisk så att jag kan jobba igen. Har riktigt ont i ryggen idag, har haft riktigt svårt att sova men nu är det dags att jobba i morgon. Det är säkert ingen fara.

Igårkväll satt jag och tittade på Grand Designs på nian. Någon annan som såg det? Dom byggde om ett gamalt förfallet slott till en modern bostad. Givetvis så blev det väldigt fint och bra, man kan inte annat än beundra dom. Fredrik och jag satt i soffan och sa ja det ser iaf värre ut än vårat (när vi började.) Det är kul med folk som vågar satsa, men jag förstår att folk ser dem som konstiga och knäppa och att det väcker en viss avundsjuka. Det har väl alla som byggt något som inte är Älvsbyhus eller Värsåsvillan fått uppleva. Folk är så väldigt snabba med att berätta att man ät knäpp dum i huvudet och att man inte skall tror att man är bättre än någon annan. Vi bygger ju i 1½ plan vilket tydligen bara är knepigt nuförtiden. Det skall vara i en plan med öppet upp i nock. Och för oss som tycker att det inte är så speciellt snyggt är det bara att bita ihopa och stå ut. Kul inställning.

Jag har gnällt om Blixtens tyglar ett tag dom är gamla slitna och obekväma så jag har funderat på att köpa ett par nya. Men så har man inte fått arslet ur vagnen så att säga. Men så igår så rotade jag i ett skåp i mammas hus och voila vad hittade jag om inte ett par helt nya gummityglar.

Fredrik gnäller jämt över att jag har hästgrejjer i varje låda man öppnar. Men vi kan bryta den trenden så fort min sadelkammare blir klar. Deal?!
Nej nu skall jag stappla iväg så jag får nått gjort idag allt tar ju tre gånger så lång tid när man har ont.
Happy kristi flygare, Sara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0