Lördags uppdatering

Hej alla vänner. Tycker att det är dags att uppdatera lite vad som har hänt den senaste tiden. Låt oss börja med det viktigaste, SEMESTER!!!!!!!!!!!!! Nu är det dags för fyra veckors ridande och bara ha det bra. Skall bli så skönt att slippa helvetet eller förlåt Ry Trans i fyra veckor.

Idag var vi på Månsgårds Ridsport i Rydebäck för att hämta min gråa JW jacka som kommit. Det tog bara en två tre månader för den att dyka upp så. Tja vinterjacka i juli är kanske lite väl mastigt. Men men nu har jag den när det är dags för regn. Hrm.. Sedan var jag på jakt efter ett par nya ridbyxor och gissa vad jag hittade ett par Pikeur. Jag som inte haft Pikeur på flera år. Dessutom var de i jeanstyg. Supersköna och snygga. Jag är helnöjd. (Att de sen var till halva priset gjorde inte saken sämre)

Mina fynd på Tradera börjar bli allt fler. Budade hem en TEW sadelgjord med magplatta i strl 135 för under 300 kr. Fynd, bra köp. Hoppas bara att den inte är för skabbig när den kommer. Min martingal från Bruno Delgrange var väldigt fin och inte alls skabbig. Det gick snabbt att få den oxå. Kul att göra små fynd i bland.

Här på gården är det full rulle och vi håller på att slutföra takarbetet och så har grabbarna rensat den gamla hydroforen eftersom vattnet blev brunt när vi kranade. Först trodde dom att det berodde på att vi lyckats få igång vårat vattenfilter på nytt igen. Men hmm det var hydroforen som var fylld med skit bokstavligt talat. Det skitvattnet har vi hällt i oss. Det är nästan läge att gå och spy lite. För övrigt så fungerar tvättmaskinen som Anders hjälpte oss att installera hur fint som helst. Vi har tvättat som idioter i snart en vecka. Mamma har nog tvättat nonstop sedan den gick att använda. Tänk vilken lyx att kunna tvätta igen. Eller ja lyx och lyx dom flesta skulle nog kalla det standard. 
Nej nu skall jag ut och mocka i väntan på att den snälla farbror från Poda staket skall ringa och komma och ge mej ett förslag på staketen i hagarna så att de blir okey igen. Ha en bra dag. Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0